רכישות ממערכת הניהול
כדי להקים לקוח חדש במערכת, נצטרך לבצע עבורו רכישה ממערכת הניהול או לבקש ממנו לבצע רכישה עצמאית.
כדי להוסיף לקוח חדש למערכת, יש ללחוץ על כפתור "פעולות מהירות" ולבחור ב-"לקוח חדש". תיפתח שורת הזנת פרטים, שם תמלאו את שם הלקוח, שם משפחה, מייל וטלפון. שימו לב, כתובת המייל היא חובה כדי שהלקוח יוכל להתחבר לאפליקציה. לאחר מכן, תלחצו "הבא" ויתקבל אזהרה אם לא הוזן מייל, אך תוכל להמשיך ולבצע את הרכישה ללא מייל אם תרצו.
בשלב הבא, תבחרו את הפריט שברצונכם לרכוש עבור הלקוח, לדוגמה כרטיסייה של 10 כניסות. המערכת תחשב את המחיר הכולל, כאן תוכלו לראות את הסכום שתשלמו. אחרי שהגדרתם את פרטי הרכישה, תלחצו על "הבא".
בשלב הבא תבחרו את סוג המסמך החשבונאי, ואם אתם עובדים עם יותר מסוג אחד, תוודאו שהגדרתם את סוג המסמך הנכון, כמו חשבונית מס קבלה. לאחר מכן תבחרו את אמצעי התשלום. אם התשלום יהיה בכרטיס אשראי, תלחצו על אייקון כרטיס האשראי ותזינו את פרטי הכרטיס במסך הסליקה. אם אתם בוחרים תשלום במזומן, ביט או העברה בנקאית, תלחצו על אייקון הפלוס ותקבלו אפשרות להוסיף את פרטי התשלום הספציפיים.
אם תרצו להנפיק קבלה בנפרד או להחזיר תשלום בהמשך, ישנה אפשרות "הפקת קבלה בנפרד" שתשאיר את רכישת הלקוח פתוחה בלי להעביר אותו למסך התשלום.
בנוסף, ישנה אפשרות לצבור חוב על הרכישה, כך שהתשלום לא יבוצע מיד, והלקוח יוכל לשלם את החוב בהמשך. במקרה כזה תוכל להוסיף תשלום חלקי אם הלקוח משלם חלק מהסכום ונותר לו חוב על היתרה. אם לא התקבל תקבול, תוכל לסמן "רכישה ללא תקבול", כך שהשווי יתעדכן לאפס והלקוח לא יחויב כלל.
באמצעות הגדרות אלו, תוכלו לנהל בצורה גמישה את הרכישות והתקבולים למערכת ולשמור על תיעוד מדויק.
אפשרות נוספת לרכישה היא של מנוי מסוג הוראת קבע
כדי לבצע רכישה ללקוח למנוי הוראת קבע, תחילה תלחצו על "פעולות מהירות" ואז על "לקוח חדש". תזינו את פרטי הלקוח, כולל מייל וטלפון, ולאחר מכן תלחצו "הבא". בשלב הבא תבחרו מנוי המוגדר כמנוי הוראת קבע. חשוב לשים לב שבשלב זה, כל אפשרויות התשלום, כגון רכישה ללא תקבול או צבירת חוב, לא יהיו זמינות, כי מנוי מסוג הוראת קבע דורש הכנסת פרטי כרטיס אשראי.
לאחר שתזינו את פרטי כרטיס האשראי, המערכת תעביר אתכם למסך הסליקה שבו תזינו את פרטי כרטיס האשראי ותלחצו "שלם". ברגע שתשלים את התשלום, המנוי ייפתח עבור הלקוח בפרופיל שלו.
כעת, כשיש לכם מנוי הוראת קבע בפרופיל, תוכלו לראות את הסימן של דולר ירוק בשורת החברות. לחיצה על הסימן תעביר אתכם למסך פרטי הוראת הקבע, שם תוכלו לבצע מספר פעולות. תוכלו לערוך את מועד החיוב והמחיר, שינויים אלו ישפיעו באופן אוטומטי על כל החיובים העתידיים. אם הלקוח רוצה להחליף כרטיס אשראי, תוכלו גם לעדכן את פרטי כרטיס האשראי בקלות.
בנוסף, תוכלו לעקוב אחרי היסטוריית החיובים שכבר בוצעו, וכן לראות את כל החיובים העתידיים שמתוכננים. אם המנוי מוגדר ללא תאריך סיום, המערכת תמשיך לייצר חיובים עתידיים באופן אוטומטי. אם תרצו לשנות חיוב מסוים, ניתן לשנות את התאריך או הסכום, או למחוק את מחזור החיוב באמצעות אייקון הפח. אם מחזור חיוב נמחק, הוא יסומן בסימן שעון, אך תמיד יהיה ניתן לשחזר אותו.
לבסוף, אם תרצו להוסיף מחזור חיוב חדש, תוכלו לעשות זאת בקלות על ידי לחיצה על כפתור הוספת מחזור חיוב, ולהזין את התאריך והסכום הנדרש.
רכישה חדשה מעמוד הלקוח
כדי לבצע רכישה נוספת ללקוח קיים במערכת, יש לגשת לפרופיל הלקוח וללחוץ על הלשונית "חברויות ורכישות". שם, תחת כפתור הפלוס הכחול בתחתית המסך, נבחר באופציה "רכישה חדשה". לאחר מכן, תיפתח אפשרות לבחור את הפריט שנרצה לרכוש. לדוגמה, אם נבחר במזרון יוגה, נוכל גם להוסיף חוב לרכישה, אם לא נרצה לגבות את התשלום מיידית. לאחר שלב זה, נוכל להמשיך ולראות שהפריט נוסיף לפרופיל הלקוח. במקרה שברצוננו לסגור את החוב בהמשך, נוכל ללחוץ על פרטי החוב ולבצע את התשלום באופציה שנבחר.
ביטול חברות מעמוד הלקוח
כדי לבטל מנוי או כרטיסיה ללקוח, גשו לפרופיל הלקוח, שם תראו שהסטטוס של החברות הוא "פעיל". אם ברצונכם לבטל את החברות, פשוט לחצו על אייקון ה-"X" בשורת החברות. לאחר מכן, בחרו את סיבת הביטול – שימו לב שניתן לערוך את סיבות הביטול, ונפרט על כך בהמשך. כמו כן, יש לקבוע את תאריך הסיום של החברות, כלומר, התאריך שבו החברות תהפוך ללא פעילה. אם תרצו, ניתן להוסיף הערות נוספות.
בשלב הבא, תצטרכו לבחור את סוג הביטול. האפשרות הראשונה היא ביטול ללא עדכון מחיר או זיכוי חשבונאי – במצב זה, פשוט תלחצו "שמירה" והחברות תבוטל. האפשרות השנייה היא ביצוע ביטול עם זיכוי חשבונאי או כספי, שבו תוכלו להכניס את סכום הזיכוי, ולבסוף ללחוץ "הבא" ולבצע את התשלום כעסקת זכות ללקוח.